pcjanssen.reismee.nl

Padatik Express naar Kolkata.

Lieve allemaal,

Vandaag heb ik de hele dag huiswerk kunnen doen achter de pc. Internet hier in Siligurikost 0,30 eurocent per uur (20 roepies). Ik heb reviews kunnen lezen over 'sleeperclass'/S3,over de Padatik Express en over hoe je op het perron voor de juiste gereserveerde coach en seat/berth moet staan voor vertrek. Dit is dus de trein die ik over een paar uur zal nemen. Ik ben erg nerveus. Niet vanwege het comfort, maar vanwege wat ik aan zal treffen. Ik ben op alles voorbereid.

Ik waag het toch. Ik lig op het bovenste bed, pal onder de fan. Beetje clausterfobische ruimte, maar dat vergt wat beheersing. De reviews lezend trok het me wel dat je je onder de mensen bevindt die wel van een praatje houden,shutters hebten het ook best een prettige ervaring kan zijn. Hopelijk de mijne ook. Ik heb het gelaten daar waar faith me gebracht heeft: tot het kopen van dat treinkaartje zo impulsief.

De trein vertrekt om 21.00 en aankomst is 07.05. Moet toch wel kunnen? Ik heb mijn lakenzak, oordopjes, paspoort en geld in mijn broekzakken, mijn reiskussen, fles water, zak chips, broodjes met hagelslag gesmeerd EN extra om te sharen. Ik heb namelijk gelezen dat je je onder families kunt bevinden en dat er dan van alles gedeeld wordt. You never know :D.Ook zorg ik ervoor datik niet naar de wc hoef te gaan en tanden poetsen doe ik wel morgenochtend in het hotel.Ik ben in ieder geval goed voorbereid.

Net heb ik 40 minuten buiten gezeten op de trap voor het hotel om de taxi te bestuderen. Ik wil namelijk proberen om met de 'auto' -zoals die hier genoemd wordt (GROTE tuk tuk)- te gaan, maar dan moet ik wel de juiste hebben (0,23 eurocent). Anders moet ik met een soort prive tuk tuk (1,80 euro). Whateverop dat moment uitkomt. Dus dat heb ik ook al gedaan. Wanneer ik over 1 uurtje dus naar NJP station -New Jalpaiguri- ga zal dat in ieder geval smooth gaan.

Vandaag ook door Siliguri town geslenterd. Je wordt best snel vuil hier. HEELLLLL lang is het geleden dat het onder mijn nagels zwart wordt van het vuil. Sinds mijn kindertijd in de zandbak en tuin. Ik voel me tot nu toe op mijn gemak.Ben weer gefocused. Ik heb weer een plan, ook flexibel genoeg voor het opvangen van verandering. Ik kijk uit naar mijn vertrek uit Siligrui.

Verdere verloop planning: Mijn hotel in Kolkata voor morgen tot maandagochtend heb ik ook al geboekt. Tevens heb ik vandaag een enkele vliegticket geboekt naar New Delhi, maandagochtend vroeg. Ik ben voornemens vanuit daar spoedig naar Bali te vliegen en daar een aantal weken te verblijven. Hopelijk zie ik dus dinsdag de Taj Mahal in Agra (dagretour als het nog kan)!

Okay lieve mensen, ik ga nu mijn rugzak en backpack ophalen bij het hotel en op zoek naar die 'auto' of prive-'auto'.

Liefs,

Reacties

Reacties

sida

Goed zo Paula, een plezierige reis in de trein zowel bij vertrek en aankomst.
Heel veel liefs mama

Maritza

Hi dushi, heb net al je ervaringen gelezen. Hopi interessant. Goed om door de verkenningstocht te gaan. Zowel innerliijk als uiterlijk. Het brengt je in balans en meer perspectief. Doet goed om je helemaal over te geven aan je gevoel. Geef je een gevoel van total freedom. Je schrijft mooi en gedetaillerd, makes me experience everything w/ you through your words and emotions. Pas goed op jezelf.
XX
MB

Norine

Hi Pauwtje!!!

Morgen precies 2weken geleden dat je vertrok en nu al zoveel ervaringen opgedaan!! Je bent op jezelf aangewezen en tot nu toe doe je het prima, in die zin, je volgt je gevoel!
Ja van Thailand, Bhutan naar een vieze en drukke India is inderdaad een cultuurschock!!
Je zoekt de rust en dit is net het omgekeerde met veel armoe om je heen. Je weet nu in elk geval welk deel van het leven je moet waarderen.
Paula je schrijft je ervaringen zo goed en duidelijk, en je emoties laat je echt z'n gang gaan, dat geeft in zekere zin ook een bepaalde rust in je hoofd.
Meid we blijven op de hoogte door je schrijven.
New Delhi!!! En dan naar Bali!!!!!!!! Daaaaaaaar ge je zeker genieten.
Pas goed op jezelf en heel veel liefs en een dikke kus!!

LEILA

GOEIE REIS VERDER
BLESSINGS

Maritza

Hi dushi, Hoe gaat het met de hindu's daar? Moest wel een grote culture shock voor je zijn geweest. Goed dat je kunt meemaken hoe sommige mensen leven en dat we het hier goed hebben. Maar aan de andere kant zie je dingen die je alleen maar in movies en magazines ziet. Ongelooflijk mooi. Je moet je focussen op die dingen. Alles in je opnemen en bewonderen. Daarvoor ben je gegaan. Proberen niet te focussen op de mensen en de toestanden. Gewoon ervaren hoe anders het is in deze grote wereld en al die bezienswaardigheden bewonderen. Ben benieuwd hoe je een van de wonderen van de wereld zal vinden.

Kusje en pas goed op jezelf.
XX,
MB

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!