pcjanssen.reismee.nl

Markten & Muay Thai kickboxing.

Lieve 'mee-reizigers',

Veel dank voor jullie leuke reacties en steun. Voor een soloreiziger als mij is dat erg fijn! Ik krijg er (nog) meer energie van!De afgelopen twee dagen heb ik een redelijke indruk op kunnen doen van het westerlijke gedeelte van de stad Bangkok. In dit gedeelte bevinden zich de meeste toeristische attracties, alsook mijn guesthouse. Het wordt de 'old district' genoemd. Ik zal eerst kort ingaan op mijn hostel. Daarna zal ik een samenvatting geven over wat ik gister en vandaag heb gedaan/gezien.

Khaosan Baan Thai guesthouse: Dit hostel is de meest schattigste, knusse, basic, thai-style hostel in Khao San area: de backpacker's district. Niet dat ik ze allemaal gezien en ervaren heb, maar tot nu toe bevalt dit hostel mij prima. De eigenaar en zijn dochter zijn zo lief en gastvrij. Wanneer ze praten fluisteren ze bijna. Ze doen alles voor je. Hun Engels is niet perfect dus het is ook 'handen en voeten' gebruiken om je zowel verstaanbaar te maken als om te begrijpen. Dat vind ik leuk. Het matras is keihard, waarschijnlijk goed voor je rug en Thais (?). Ik heb als een koningin geslapen: van 23.15 tot 12.04 !! In de airco op twee matrassen naast elkaar die op de grond liggen. Ook Thais ingericht. Alles simpel en basic: bed, kapstok, nachtkasje, spiegel. Ik verblijf in een huisje. Naast mijn huisje zijn de wc's, badkamers en de wasmachine. Super schoon en prettig.De buurt waarin het hostel zich bevindt is wel fututu. Khao san area is -als ik zo rondkijk en loop- niet de betere buurt. Arm, 1 grote troep. Maar prima voor 3 dagen en op deze manier ben je echt onder de locals.

27 april 2011: Inchecken hostel, Bang lamphu market, Health Land &Mango tree restaurant Na ingecheckt te hebben om 13.00, heb ik 1 uurtje siesta gehouden. Na het opstaan ben ik naar Bang lamphu market gelopen. Dit is een goedkope klerenmarkt waar ik dus ging om mij te ontgroenen tot backpacker! Hier krijg je dus die backpacker broeken, kleurrijk en hippie style. Ik ben nu dus officieel een backpacker. Ik zag er namelijk veels te degelijk en verzorgd uit! ;). De markten zijn langs de straat, op het trottoir tegenover de winkels/toko's. Ik ben ook enkele toko's binnengelopen. Ik rook namelijk een geur die je door heel Khao san area ruikt: het is dus de geur van gedroogde garnalen!

Tot nu toe langs alle markten lopend en specerijen toko's, krijg ik zin om te koken! Allemaal lekkere spices en (curry & shrimp) pastes!! Vervolgens heb ik de bus genomen naar Health Land in Pinklao area op aanraden van Eva. Hier heb ik 3 uur lang genoten van een tradionele Thaise massage en een voetmassage. Alles is gekraakt en gemasseerd met handen en voeten en gerek en gestrek dmv de lieve thaise masseuse. Ze gebruikt werkelijk haar hele lichaam. Het doet best pijn. Het na-effect is beter: totaal ontspannen, alsof ze de moeheid uit je lichaam heeft gemasseerd. Vandaar dat ik ook 12 uren heb geslapen ;)Die voetmassage is zo lekker dat je diep in slaapt valt. Een meneer naast mij was gewoon schaamteloos aan het snurken!! Naar Health Land ben ik met de locale bus gegaan. Je hebt namelijk ook een bus voor toeristen met airco.Door de locale bus te nemen, bevind je je echt onder de locals. Men spreekt geen Engels, dat wetende heb ik van tevoren in mijn hostel gevraagd of ze de bushalte voor mij in het Thais kon schrijven.Je moet ook gewoon instappen, er loopt een busconducteur rond die geld komt innen. Het is best een avontuur om op de juiste halte uit (!) te stappen. Niet alleen moet je snel in en uit stappen {ze stoppen eigenlijk bijna niet}, maar moet je ook weten waar je uit moet stappen zonder dat dit ergens aangegeven wordt. Gelukkig tikte de busconductrice mij op mijn schouder, zodat ik wist dat ik uit moest stappen.

Na de massage ben ik op zoek gegaan naar een taxi. Die zijn hier veel goedkoper dan tuk tuk's omdat die op de meter rijden. Khao san area beviel me eigenlijk slecht, alles was een beetje een grote troep en rommel. Ik dacht: ik moet naar de middenklasse buurt! Daar heb ik dus een restaurant uitgezocht aan de hand van mijn travelbook: Mango tree restaurant in Silom area. Heerlijk! Weggestopt in een steeg, aangenaame en cozy sfeer, met live muziek, danseressen en heerlijk Thai's eten! Thaise wonton soep + chicken fried rice opgediend in een uitgekarvde ananas. Zeker een aanrader dat restaurant! Na het eten ben ik door de Patpong night bazaar gelopen die zich in de hoofdstraat van Mango tree bevindt. 10 keer niks. Buurt voor (mannelijke) toeristen. Naast stands barst het van de barretjes met schaars Thais geklede dames dansend op de bar. No go area voor mij.

28 april 2011: Markten, Wat Pho,Swensen's ice cream & Muay Thai kickboxen Na mijn beautysleep ben ik 's middags met de Chao Phraya River Express(oranje vlag) gevaren naar wat de bedoeling was de pier om naar de Grang Royal Palace te gaan. Die heb ik gemist. Dus ben ik veel verder bij een andere pier uitgestapt. Hier heb ik 3 uur lang schuin omhoog gelopen langs al het moois wat deze kant mij kon bieden. Markten, eetstands, markten en nog eens markten. Net zoals in Punda met Koninginnedag. Van alles is er te koop. Je gelooft je ogen niet. Alle dieren die lopen, kruipen of zwemmen wordt gefrituurd/gebbqd of gebakken te koop aangeboden. Iedereen koopt alles op markten. Ook Thaise botica's gezien ;), begrijp helaas helemaal niks van wat er wordt verkocht in de botica's. De monnikken bezoeken ook de markten, sommigen op blote voeten, anderen op slippers. Het valt mij op dat ze in twee soorten kleuren oranje gewaden lopen. Nog niet iemand gevonden die dit verschil aan mij uit kan leggen.

Eindelijk aangekomen bij Wat pho. In deze belangrijkste tempel bevindt zich het beroemde beeld van de liggende boeddha. Tevens is dit de oudste en grootste tempel van Bangkok. Er zijn monniken, een massageschool, waarzeggers, een medidatie-ashram......Binnenin de tempel bevindt zich een reusachtig beeld van een liggende gouden boeddha: 45 m lang en 15 m hoog. Mooi! Zijn voeten waren uit parelmoersteen en bestaande uit figuurtjes. Wel een beetje krap in zo'n kleine tempel. Na het tempel bezoek ben ik doorgelopen, af- en rondgedwaald.Ik liep verder door de buurt. Nog steeds lage klasse buurt. Links rechts kijkend, beneden: alles very authentic Thai. Ik voelde me niet ongemakkelijk of onveilig. Word ook niet lastig gevallen of iets dergelijks.

Dan mijn avontuurtje! Ik liep langs een tegenhanger van Baskin n Robins--> Swensen's ice cream. Fullllll locals, ook met handen en voeten uitgelegd wat ik wilde. Heerlijke kleine (!) bolletjes ijs. Met serveersters en je krijgt een glas water on the house. Maar ! De muziek! Te funny !!! Je gelooft je oren niet! BET music!! Serio! Amerikaanse r&b en hip hopl zelf lady gaga!! Toen ik binnenliep hoorde ik de beats, maar nog niet de tekst te ora ma tende : shawty! ahahahahah Ik kon niet anders dan een mega binnenpretje hebben. Kun je nagaan?! Ik was de enige Westerse daar binnen.

Een klerenmarkt zal ik zeker onthouden! Een markt aan de ingang van de pier Tha Phra Chan. Move over Zara en H&M!!!! LEUKE tops en jurkjes en shorts!!!! Ladiessssss.............! Ja. Ik liep rond, raakte de kleren aan, liet ze netjes staan en zei tegen mezelf: Paula, nee! Je bent nu backpacker, waar ga je het stoppen, loop weg. Dat deed ik, ik liep weg een andere straat in. Maarrrrr liep TERUG! JA! Ateh! Like a true shopaholic MOEST ik iets kopen! Heb me ingehouden hoor! Ik zat ook goed, want de trendy thai chicks liepen ook hier rond! ;) Heb een zeer goedkope nette pantalon short en nette shirt gekocht. Te goedkoop! Niet vragen waarvoor ik het nodig heb :) Ik vind een occassion om het aan te doen!! :D

En dan de Muay Thai kickboxing match in het Rajadamnern stadion. GEWELDIG!!!!! Van 18.30 tot 22.05 gezien. Dit moet op je 'visit before you die' lijst staan. Het was zo indrukwekkend ik kreeg er kippenvel van. Overal mobiele eenheid politie (swat team), de vechters met hun rituelen en gebeden voordat ze beginnen, hun outfit, het gedrag van de localen ( lees: geschreeuw). Sporadisch een vrouw te bekennen! :) Ik zat ringside, maar vond het saai. Te veel buitenlanders en leeg. Ik ben toen 2e klas gaan zitten. Dat ik in het verkeerde hok zat merkte ik toen tijdens een wedstrijd na de 1e ronde. Alle mannen gingen staan en begonnen te schreeuwen (weddenschap) en 1 mij daarop attendeerde. Voor dit event heb je echt een gids nodig. Er gebeurd zoveel dat je niet begrijpt! En dat is echt jammer! Er wordt een hoop geschreeuwd en gewed met geld, maar voor ik het wedden doorhad was 2,5 uur voorbij. Bezoek de website van dit stadion. Ik voelde me echt in Bangkok :)

Foto's volgen snel!

Veel liefs

Reacties

Reacties

Norine

Jeetje, wat je allemaal al hebt gedaan zeg!!!!
Heel erg leuk en interessant/indrukwekkend om te lezen.
Ik bewonder je nieuwsgierigheid en lef!
Awor si mi ta kere bo ta un "shopaholic" hahahahahha!!
Bo a kumpra toch!! Hihihihi!!
Fijn dat je aardige mesen hebt bij je Hostel, die je een beetje wegwijs maken daar. Een hele geruststelling.
En je Thaise massage!!!!!!!! Waaaaaaaaauw, lijkt me heerlijk en lekker ontspannend, dit had je echt nodig.
Wat moest ik lachen over dat westerse muziek , bo a sinti bo na kas anto!

Hey meid, blijf genieten en wij genieten mee!!

Veel liefs en blijf allert en pas goed op jezelf!
Je schrijven is super/ fantastisch/ vet/ gaaf/ leuk/ lachwekkende verhalen en real updated!!
Enjoy it!!
Dikke kus en we missen je nog!

chris

paula let the adventures begin!
Heel veel plezier
& take care!

Charla

Paulita Linda!
Wat een prachtige verhalen allemaal! Je gaat zeker genieten, dit is nog maar het begin...
Heel veel succes, maak mooie herinneringen, geniet ook een beetje voor mij maar bovenal pas goed op jezelf.
X

Tessa Langeveld

Hey Pauli! Hahah heerlijk om je verhaaltjes te lezen:) Alsof ik er toch stiekem bij ben...Heb de hele tijd aan je zitten denken, maar volgens mij komt het helemaal goed daar. Awww en die massageeeee....alleen al daarvoor. Helemaal relaxed, zen en ontspannen. Klaargestoomd voor the real thing...Bhutan:) Enjoy madams en tot snel! xx

Sida

Mijn dappere meid,echt iets voor jou tussen de lokalen zitten en veilig te voelen.Heel fijn zo'n massage alles uit het lichaam om verder te kunnen. Een schoon lichaam een schoon hoofd.Geloof en vertrouwen heb ik in jou.Had ook graag in die tempel willen staan. heel veel liefs en een dikke vette kus.

Desiree

Ready to start after the Thaise massage whoot whoot! Vraag aan die waarzegster of je prima ook Thailand zal bezoeken en.......bo mes sa. Mira prima sigi gosa y ami lo sigi gosa cubo verhaaltjesnan.

XOXO!

Sol

Hai Paullatje, ik geniet van jouw verhalen,great, tof.
hoe je bezig bent, wat betreft de muaythai kickboxing match lijkt mij ook interresant om zo match mee te mkn.
Take Care Of Yourself.
Tot Mails.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!