pcjanssen.reismee.nl

Aankomst in Bangkok.

Sawatdee ka lieve familie en vrienden!

Wink

Na een 10 uur durende vlucht ben ik goed aangekomen op Suvarnabhumi Bangkok airport. Het nieuwe en zeer grote luchthaven van Bangkok.

Het vliegtuig was niet vol. Hier heb ik dus royaal gebruik van gemaakt en een plek uitgezocht waar ik 3 stoelen kon bezetten. De hele vlucht heb ik languit als een baby geslapen! Het was heerlijk! De lichten waren nagenoeg de hele vlucht uit, het was niet te koud,en deshutters moesten na1 uur in de lucht allemaal naar beneden geschoven worden. Gedurende de hele vlucht waren de toiletten brandschoon en goed onderhouden: handzeep, handlotion + handsanitizer; wc-papier opgevouwd met driehoekje aan het uiteinde net als in een hotel.Helaas heb ik bijna geenThaise of Chinese fellow passengers gezien. Allemaal Westerse mensen.

Gelukkig heb ik de tip op google gelezen dat je bij aankomst het bord 'immigration' moet volgen en niet 'visa on arrival'. Het verschil is dat wanneer je 'immigration' volgt je dus die visa on arrival ook krijgt, maar dan gratis. Ik was best onzeker over het feit of ik nou wel of niet een visa van tevoren moest hebben, omdat ik precies over 3 maanden vertrek uit Bangkok. Wetende dat ik niet de hele drie maanden in Bangkok blijf had ik dus op basis van goede research op google en boeken geen visa aangevraagd in Nederland. Ik had bij aankomst bij de douane geen problemen. Ik stond binnen 5 minuten bij de bagageband. En binnen 10 minuten had ik mijn backpack, geld gepind en eenairport express buskaart gekocht.35 minuten gewacht en binnen een uur werd ikin de buurt van Khao San road afgezet. Hetweer is warm/benauwd maar wel te harden.Misty morning gehad,maar begint op te klaren. Veel brommers op de weg gezien en bijna iedereen in het verkeerdraagt mondkapjes.

Het eerste wat mijopviel bij het uitstappen wasdeoverheerlijke geur van het eten op straat! Om half 9 's ochtends al sate's en andere lekkere dingen!Even rondgevraagd waar het hostel precies ligt (Khaosan Baan Thaihostel). Hiervoor werd een tuk tuk geregeld. Wel, laat me jullieeven in het kort in detail vertellen over mijn eerste tuk tuk ride!Waar iseen seatbelt?!?! De chauffeur reed zo hard, links van het zitje was open/geen hek, awel I was holding on for dear life! Links en rechts goed vastgehouden, met mijn benen half over mijn rugzak en backpack reden we scheurend door de straten in Banglamphu area. Mijn god! ahahhahahahm'a survive!

Aangekomen bij mijn hostel kom ik de meest lieve (oude) meneer tegen bij de bali. Hele zachte stem, bijna fluisterend en heel gastvrij. Het is hier heel klein en knus. Om 12 u mag ik inchecken en dus naar mijn kamer. Ik ga nu dus even de straat verkennen en in de buurt blijven. Thai morning meemaken. Alles is nog stil en zeer rustig. Tot nu toe voel ik mij veilig en op mijn gemak en is de reis goed verlopen.

Veel liefs

Reacties

Reacties

LEILA

GOED BEGONNEN PAULA. CUIDA CURPA Y UN BON VAKANTIE..

BLESSINGS AND LIGHT

lEILA

Desiree

Alelujah je avontuur is echt begonnen meiske, leuk om te lezen vooral die tuk tuk hahah Geniet ervan!

marva

ik ben blij te horen dat je goed bent aangekomen; de tuk tuk is een ware ervaring. heb deze ervaring ook laatst na aankomst in bangkok gehad. ze rijden als gekken. de nightmarket and fishmarket is een must.heb vanmorgen aan je gedacht en een sms gestuurd. zijn nu op weg naar mumbay
veel liefs en we blijven in contact
je tante marva

Raisza

Lieverd! geweldig dat je een blog bijhoudt. Je schrijfstijl is masterrrr....:) :p Ben blij dat je safe daar bent aangekomen. let the adventures begin! sunchi grandi and be safe

Pimm

Let all the good spirits be on your side. De weg kan alleen vooruit bieden, dus neem de weg zoals die zich aanbiedt

Norine

Hahahahaahahaha!!! Die Paula!!! Super dat je nu al wat hebt meegemaakt!!! Heerlijk dat je kon slapen tijdens je vlucht, je kan het goed merken aan je schrijven, bon uitgerust voor je Thaise morning arrival! Te gek over je Tuk Tuk drive!!! Mi ta mira bo kaba, ta tene wanta om niet uit die tuk tuk rit te vallen!! hahahahahahah!!
Blij te horen dat alles goed is verlopen en dat je goed bent aangekomen. What about e dos backpackersnan die naast je zaten in het vliegtuig? Ben benieuwd!
Nu gaat het beginnen Pauwtje, je lang gedroomde reis door het verre Oosten!
Good luck en enjoy this wonderful trip!
Kussie kussie!!!!!!!

Mary-Lou

Wat een belevenis Paulita en ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Je schrijfwijze is al een belevenis op zich, vooral de TUK TUK reis.... hahahhihi... Dearest pas goed op jezelf - NJOY all the way, take care met alles - you are not alone....xoxoen veel liefs, auntie-lou

Tristan

Paula geniet er van en blijf verhaaltjes posten. Doe alsof ik er bij ben en neem wat Thai bier en buckets :D

Sida

Mijn lieve sjumpi,wat een spannende trip in die Tuk Tuk.
Je eerste spannende ervaring voor surviving,en beloond te worden bij aankomst in je Hostel met lieve mensen.prachtig is dat.Het leven is lief.Ga op ontdekking.Licht rust en liefde zijn allemaal op je weg.
xxxxxxxxxxx van mama

nicoline

Ontzettend leuk om je eerste ervaringen en indrukken te lezen op deze vroege woensdagmorgen hier op Curacao... van je moeder had ik al gehoord dat het vliegtuig zo leeg was; hetgeen jou een heerlijke vlucht opleverde!! Superfijn. Een beter begin van de reis was nauwelijks denkbaar. Geniet van wat op je pad komt, we leven mee, dag, tol N.

Saskia

Hay Paula jou verhalen... lijkt net alsof je me het zelf verteld hopi pret. Blijf posten. Ik geniet zeker samen met jou!!

Liefs
Sas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!